Rondje trainen

25 december 2023 - Den Haag, Nederland

Zondag 24 december zijn we maar weer een rondje gaan trainen. Hoewel we eigenlijk de 100 km aan wilden tikken, hebben we ivm de weersverwachtingen besloten het rondje iets in te korten. Het weer bleek nog heftiger dan verwacht: windkracht 6 a 7 en stromende regen.

Na een lichte twijfel door lokkende warme bedjes en geurende kopjes koffie,  zijn we uiteindelijk toch gegaan.

Ivm de wind besloten we met de klok mee een rondje te doen richting Delft , Vlaardingen, Maassluis en dan langs de waterweg naar Hoek van Holland en vervolgens door de duinen naar Scheveningen en weer richting huis.

Man man man, wat was het een barre tocht. Op de Vaillantlaan waren we al doorweekt en de wind bleek nog harder dan gedacht. In de beschutting van de stad viel het nog enigszins mee maar toen we vanuit Rijswijk het Westland indraaiden richting 't Woudt, leek het alsof we met vastgelijmde banden een steile berg op moesten fietsen, de snelheid kwam regelmatig niet boven de 10km/h. We dachten ook nog even dat het hagelde maar door de harde wind voelden de regendruppels aan als hagelstenen in je gezicht.

In Vlaardingen hebben we een krentenbol gegeten en gingen we richting Maassluis in de hoop dat we een klein beetje zijwind-mee zouden hebben langs de waterweg. Helaas was dat net niet het geval en hadden de wind gewoon weer schuin-tegen..

Om nog een extra prikkel te creëeren , hebben we ook nog even de bult bij de waterkering meegepakt waar we beiden van het fietspad af werden geblazen door de storm die daar woedde.

Reikhalzend keken we uit naaar Hoek van Holland want daar zouden we beloond worden op 18 km wind mee terug naar Scheveningen.

In Hoek van Holland hebben we eerst  nog even naar de zee staan kijken en vervolgens konden we, zonder al te veel bij te trappen, met hoge snelheid weer richting huis.

Uiteindelijk hebben we 70 km afgelegd,  die in deze omstandigheden aanvoelen als 170, maar wat waren we stoer en trots!

Man man man, wat een tocht!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade